صنایع دستی در روستاهای خراسان جنوبی باید احیا شود
نوشته شده توسط : dellaram

صنایع دستی در روستاهای خراسان جنوبی باید احیا شود

صنایع دستی در روستاهای خراسان جنوبی باید احیا شود
صنایع دستی در روستاها از بین رفته است و باید با آموزش احیا شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی، سید ابوالفضل رضوی در جمع مردم دهستان عربخانه شهرستان نهبندان گفت: اشتغال و کمی درآمد مردم مهم‌ترین مشکل‌ها در مناطق روستایی است و تا زمانی که این مشکل حل نشود خدمت‌رسانی سخت خواهد بود.

وی با انتقاد از این‌که باید اولویت‌ها و شاخص‌های توسعه در روستاها شناسایی شود، گفت: مردم در شناخت اولویت‌ها که سبب توسعه در روستا و منطقه می‌شود، دچار مشکل نشود.

رضوی افزود: خرد شدن اراضی کشاورزی در مناطق روستایی یکی دیگر از مشکلاتی است که وجود دارد و نیاز است مردم به یکپارچه‌سازی اراضی روی بیاورند.

وی با اشاره به اینکه صنایع دستی در روستاها از بین رفته است، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم که روستاها فعال‌تر بشوند باید آموزش‌های صنایع دستی به مردم داده شود تا این مهم در روستاها احیا شود و بازار مصرف این کالای تولیدی در شهرهای بزرگ شناسایی شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور به درخواست مردم برای ارتقای دهستان عربخانه به بخش سرداران اشاره کرد و گفت: این موضوع به طور قطع در جلسات دولت پیگیری خواهد شد.
رضوی یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی و تغییر شیوه آبیاری از سنتی به صنعتی را از دیگر راه‌های توسعه روستاها عنوان کرد.
وی در ادامه با اشاره به وجود مشکل بیکاری در روستاها گفت: افراد می‌توانند با تشکیل شرکت‌های تعاونی و سرمایه‌گذاری در این شرکت‌ها در ایجاد اشتغال مشارکت کنند که البته مردم هر چقدر سرمایه بیاورند دولت سه برابر آن را سرمایه‌گذاری خواهد کرد و پرداخت وام آن هم چهار درصد خواهد بود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ادامه داد: بازپرداخت این وام‌ها هم بین 9 تا 11 سال است و برای وثیقه هم کارت یارانه افراد مورد قبول است.





:: موضوعات مرتبط: تور دبی , ,
:: برچسب‌ها: صنایع دستی در روستاهای خراسان جنوبی باید احیا شود ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: